CZYM JEST BRANDING I DLACZEGO JEST WAŻNY?
BRANDING TO BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI MARKI. JEST WIELE ELEMENTÓW, Z POŁĄCZENIA KTÓRYCH POWSTAJE UNIKALNY I ROZPOZNAWALNY BRAND. NAJWAŻNIEJSZYM Z NICH JEST STRATEGIA MARKI, POZOSTAŁE ELEMENTY JAK LOGO, NAZWA I KOLORYSTYKA, SĄ OPARTE NA TYM CO ZOSTAŁO ZAWARTE W STRATEGII. DZIĘKI SPÓJNOŚCI I KONSEKWENCJI JESTEŚMY W STANIE WZBUDZIĆ KLIENCIE EMOCJE, ZOSTAĆ ZAPAMIĘTANYM.
Czy wierzysz w wyjątkowość swojego produktu lub swojej usługi? Czy masz silne przekonanie, że to co masz ludziom do zaoferowania jest jest inne niż to z czym do tej pory się spotkali?
Zastanów się skąd Twój potencjalny klient ma się dowiedzieć o tej wyjątkowości. Prawda jest taka, że zanim przeczyta lub wysłucha co masz do powiedzenia, w kilka sekund podejmie decyzję czy wejść głębiej, cz jesteś wiarygodny i czy warto poświęcić Ci czas. To są podświadome odruchy, dlatego warto mieć świadomość w jaki sposób klient podejmuje swoje decyzje zakupowe.
Branding to markowanie. Zaczęło się od oznaczania krów i wypalania im stempla na skórze, po to żeby móc odróżnić od siebie bydło. Na szczęście dziś inaczej oznacza się zwierzęta, a sam proces markowania wykorzystujemy w marketingu na zdecydowanie wyższym poziomie. Dziś tworzenie marki to sztuka, niezwykły proces dla osób, które myślą o swoim biznesie długofalowo i poważnie.
PRACUJĄC Z MOIMI KLIENTAMI ZAUWAŻYŁAM, ŻE ICH MARKI TO EMOCJONALNE ZRYWY OPARTE NA DOBRYM POMYŚLE NA PRODUKT, A NIE DOBRZE ZAPLANOWANY BIZNES.
Zwracali się do mnie z prośbą zaprojektowania im wizerunku marki, a gdy pytałam się do czego mam zaprojektować ten wizerunek i zadawałam pytania, na które trzeba odpowiedzieć sobie w procesie tworzenia strategii marki, nie potrafili na nie odpowiedzieć. Dlatego też powstał MasterClass Zbuduj Charyzmatyczną Markę z Małgo Kotlonek.
Strategia marki to plan jak dojść z punktu A do punktu B. Punktem A jest marka, punktem B jest idealny klient. Większość przedsiębiorców skupia się na swoim pomyśle na biznes, a nie na tym jak zaspakajać potrzeby klienta czy rozwiązywać ich problemy.
Jak ja stworzyłam strategię marki BIZNES TO CZŁOWIEK? Wzięłam siebie sprzed kilkunastu lat i przeanalizowałam swój przypadek oraz problemy, z którymi mierzyłam się jako młoda przedsiębiorczyni.
Marzyłam o tym żeby spotkać na swojej drodze osobę, która pomoże mi holistycznie podejść do mojego biznesu i podzieli się swoim doświadczeniem. Nigdy nie poznałam takiej osoby, dlatego sama się nią stałam. Po 15 latach w jednej z najtrudniejszych branż na rynku, z połączenia mojej pasji związanej z tworzeniem i wielu latach spędzonych na studiowaniu mechanizmów swojej własnej psychiki i podświadomych odruchów, stworzyłam markę jakiej nie stworzy nikt inny. Bo nie ma drugiej takiej osoby jak ja. Jestem zarówno plastykiem, jak i strategiem, mam ogromne doświadczenie w biznesie i popełniłam mnóstwo błędów, do których wymyśliłam rozwiązania. Przez te wszystkie lata stworzyłam miliony, a może miliardy ścieżek neuronowych, które powodują że jestem skuteczna w tym co robię.
Ja nie rozwiązuję problemów za moich klientów, ja przeprowadzam ich przez takie procesy rozwoju osobistego biznesowego, w czasie którego tworzą swoje ścieżki neuronowe.
Wydeptanie moich ścieżek trwało latami i wydałam na budowę tych dróg miliony złotych. Dziś wiem jak tworzyć biznes szybciej i skutecznie, biznes na lata, biznes ze strategią, z celem i planem jak go osiągnąć.
Branding ma za zadanie przekazać klientowi co dla Ciebie jako marki jest ważne. Branding, czyli to co komunikujesz i jak wyglądasz, daje Ci rozpoznawalność i wiarygodność, a w konsekwencji skraca drogę do sprzedaży produktu Twojemu idealnemu klientowi.
Jak określić swojego idealnego klienta? O tym przeczytasz już niebawem na BIZNES TO CZŁOWIEK.
PODSUMOWUJĄC:
- branding to budowanie świadomości marki, składają się na nie strategia marki oraz wizerunek marki, w tym logo, kolory, fonty,
- budując strategię marki wyznaczysz sposób w jaki Twoja marka będzie komunikowała się z Twoim idealnym klientem, dokładnie określisz kto nim jest i wszystkie Twoje działania będą jak strzał laserem,
- w dzisiejszych czasach mamy już wszystko, jedyne co odróżnia od siebie produkty czy usługi to marka,
- pokaż i komunikuj klientowi co jest dla Ciebie ważne.
W tym artykule umieściłam grafiki z markami, które powstawały pod moimi skrzydłami. Aby zobaczyć więcej kliknij w grafikę.